עיצוב בר קיימא

עיצוב בר קיימא: הבית שמשלב בהרמוניה בין חדש למחודש

כל תהליך השיפוץ התחיל מהרצון לרענן את המטבח ולהתאים אותו לצרכים של המשפחה. אך לאחר מחשבה מעמיקה ובהתחשב בעובדה שהתגוררו בבית תקופה ארוכה, הבינו שאינו תואם לצרכים של המשפחה והחליטו לצאת לתהליך שיפוץ מקיף על מנת להפוך את הבית למקום שיהיה להם כיף ונוח לחיות בו.

מדובר בדירה ישנה ומלאת פוטנציאל שעברה שיפוץ וחידוש מסיבי של הבית כולו כולל בחירת חיפויים, תכנון מטבח, תכנון תאורה, עיצוב והלבשה.

 על מה שמת דגש בפרויקט?

לשמור על האיזון העדין בין הקיים לחדש. כבר מהביקור הראשון בדירה אי אפשר שלא היה לחוש כמה היא מלאת חיים, צעצועים של הילדים, ציורים בכל מקום ופשוט אנרגיה משפחתית טובה ומדבקת 🙂
הבטחתי לעצמי ולמשפחה המתוקה שקבלה אותי, שעל הצבעוניות הזאת אני מבטיחה לשמור, ולא תהיה פה בסוף דירה ״מנומסת״ אפרורית. כך שלאורך כל התהליך שמרתי בראש את התמונה של הדירה ההיא המבולגנת אמנם אך מלאת חיים .

איזה אתגר היה לך בפרויקט ואיך התמודדת איתו?

לשלב את הנוף בתכנון חלל השרות, עיצוב פינת האוכל והמטבח.

חלל השרות בדירות הישנות נמצא הרבה פעמים בסמוך למטבח ולפינת האוכל. וכך גם היה כאן. לחלל השרות חלונות גדולים המשקיפים על גינה שכונתית שופעת בעצים ואוויר טוב. היה לי ברור שמצד אחד אני רוצה לתת לאור, לאוויר ולנוף להיכנס פנימה לתוך המטבח והמשך הבית ומצד שני אני רוצה לשמור על אזור השרות פרקטי ואסתטי . הפתרון היה תכנון ארונות שרות שניצלו כל קיר קיים שלא גובל במטבח, ואת החציצה בין החללים השגתי ע"י שילוב בין זכוכיות חלביות ושקופות בהתאם למיקום ולצורך. התוצאה היא פינת אוכל מוקפת בחלונות גדולים הממסגרים את הנוף של הגינה הירוקה ומכניסים אותו ישירות אל תוך העיצוב

שלושה טיפים להתאים דירה ישנה לאורח חיים העכשווי :

  1. ברכישה ושיפוץ של דירה ישנה חשוב להסתכל רק על הדברים שלא ניתנים לשינוי כמו גודל, מיקום וכיווני אוויר. מעבר לזה ניתן לעוף הכי רחוק שאפשר. החלוקה הפנימית בדר"כ מיושנת. המטבח שהיום משמש כמרכז הבית, הרבה מעבר לבישול. המטבח היום חלל אירוח לכל דבר אך בעבר היה מוצנע, סגור ומבודד, בדר"כ ללא אוורור מספק  כנ"ל חדרי רחצה ושרות. את החללים האלו בדר"כ כדאי למקם מחדש ולחדש את התשתיות מהיסוד. לשקול מעבר לחימום מים בגז ולמערכות מיזוג וחשמל חכמות מתקדמות.

     *כמובן תלוי תקציב, השמיים הם הגבול בדירות ישנות כשהשיפוץ נעשה מהשורש.

  1. דירה ישנה היא חלום שמשלב בין ישן לחדש. אם ניתן ויש ריהוט ישן, ממליצה בחום להשתמש בחלק מהרהיטים הישנים ולהתאימם לעיצוב החדש, יחד עם רכישה של דברים בסגנון מודרני יותר. השילוב של הכל יחד הפך את הפרויקט לכל כך ייחודי ומלא באופי.
  1. בדירות ישנות בשונה מהחדשות אין מחסן. נושא האחסון חשוב וכדאי כמו תמיד, למקסם שטחי אחסון. למשל בחדרי הרחצה להעדיף ארון כיור לא מרחף אלא ארון שמתחיל מהרצפה. ארון כזה יוכל להכיל בתוכו גם מגירה עמוקה לכביסה מלוכלכת במקום סל כביסה שיתפוס שטח רצפה נוסף.

 

רגע מרגש שהיה בפרויקט: הסיפור של מקלחת ההורים. 

כשביקרתי בדירה לראשונה הופתעתי לראות שחדר הרחצה ביחידת ההורים הישנה משמש את המשפחה כחדר ארונות. המקלחת היתה כל כך צרה ולא נוחה שהמשפחה פשוט ויתרה עליה. 

במהלך השיפוץ, המקלחת הורחבה , נוספה לה נישה לסבונים וסלסל ישיבה בנוי. בשבילי לקבל שיחת טלפון מהלקוחה שמספרת לי על הפעם הראשונה שהתקלחה בבית שלה, אחרי כל כך הרבה שנים. רגע של אושר וחיוך גדול על הפנים – ששווים את כל האבק והמאמץ של השיפוץ. 

תפריט נגישות